16 آبان، 1398

11 استراتژی قوی برای افزایش فروش

11 استراتژی قوی برای افزایش فروش


این استراتژی به شما می گوید که شما باید از هر فرصتی برای افزایشفروش خود استفاده کنید. دلیل این که این استراتژی به عنوان یک راهکار مجزا بیانشده این است که در بسیاری از شرکت های موفق شاهد آن هستیم که فرصت های احتمالیفروش خود را پس از مدتی رها کرده و هیچ بازاریابی به خصوصی بر روی آن ها انجام نمیدهند. همچنین در بسیاری از سازمان ها شاهد آن هستیم که خود را به چند راه محدود میکنند و از دیگر روش ها برای جذب سرنخ های فروش باز می مانند. این استراتژی به شمامی گوید که چگونه باید لید (Lead) جدید را از راه های مختلف کشف کرده و آن ها را به فرصت های با کیفیتفروش، تبدیل کنید. روش هایی که می توان به این استراتژی دست یافت عبارتند از:

محتواسازی و بازاریابی درونگرا (inbound marketing)

بازاریابی کلیکی (PPC lead generation)

گرفتن اطلاعات لیدها توسط برگزاری مسابقه، چالش، نظرسنجی و

سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی

ارسال ایمیل هایی که مخاطب نسبت به آن راغب است

استفاده از تمامی این راهکارها به نوع کسب و کار شما بستگی دارد. شمامی توانید از تمام و یا بخشی از این ابزارها استفاده نمایید. این استراتژی به شماکمک می کند تا دروازه های فروش خود را باز کرده و سیطره تجارتتان را گسترش دهید.

به چشم پول به مشتری نگاه نکنید: برای مشتری خود ارزش قائل باشید. بهجای فروش، نقش مشاور دلسوز را بازی کنید

فاصله خود را با مشتری کم کنید: پیگیری در زمان و فرصت های مناسب میتواند فاصله شما با مشتری را فرو ریزد

استراتژی فروش ۲ : بهینه سازی کیفیت لیدها

دومین چیزی که باید به آن توجه داشت این است که چگونه می توانیمدسترسی و کیفیت آن ها را گسترش دهیم تا نهایتا بتوانیم آن ها را به یک مشتری وفادار تبدیل نمایید؟

استراتژی فروش ۳ : از ماشین خودکارسازی فرآیندها استفاده کنید

اکثر سازمان های موفقو سرآمد برای صرفه جویی در زمان و هزینه های خود از ابزارهایی مانند نرم افزار استفادهCRMیان را اتوماتیک سازی می نمایند.

استراتژی فروش ۴: به طور مؤثری از بیش فروشی استفاده کنید

اگر از بیش فروشی (Upsell)، تکنیکی در بازاریابی است که در آن فروشنده مشتری را ترغیب می کند تامحصول یا خدمات گران قیمت تر یا محصولی در ارتباط با محصول مورد نیاز خود راخریداری کند استفاده نمی کنید، یعنی به راحتی از پولی که می توانستید به دستبیاورید، می گذرید. بیش فروشی برای فروش موفق، بسیار مفید است.

استراتژی فروش ۵ : تخفیف همیشه اثربخش نیست

یکی از نکات منفی کهبرند شما را می تواند خراب کند ارائه تخفیفات متعدد است. این تخفیفات موجب می شودتا مشتریان پس از مدتی شما را به عنوان یک برند ارزان در صنف خود بدانند. دربسیاری از مواقع بالا بردن قیمت نیز برای مخاطبین احساس اضطرار ایجاد کرده و آنانرا ترغیب به خرید می کند.

استراتژی فروش ۶ : USP داشته باشید

هر محصولی که بهبازار عرضه می کنید، باید دارای ویژگی منحصربه فردی باشد. برای نمونه اگر مدادهایمعمولی را تولید می کنید، کاری کنید که مدادهای شما منحصربه فرد باشند، مثلا ازویژگی های اضافه ای مانند مقاومتِ بیشتر در برابر شکستنِ نوک مداد، یا راحتی بیشتردر زمان گرفتن آن در دست، یا چیزی مانند آن، برخوردار باشند.

استراتژی فروش ۷ : همیشه بیش از حد انتظار عمل کنید

مشتریان شما همیشه ازدریافت محصولی اضافه، خوشحال خواهند شد. شما نیز می خواهید که مشتریان تان خوشحالو راضی باشند تا دوباره برای خرید، پیش شما برگردند. برای نمونه، وقتی خدماتمشاوره انجام می دهید، کارهای کوچکی مانند ارائه ی کمک در مورد بعضی جنبه های فنیوب سایت را بدون دریافت هزینه ی اضافه انجام بدهید.

استراتژی فروش ۸ : بازار خود را گسترش دهید

استیو جابز می گفت:بسیاری از شرکت ها ترجیح دادند که اندازه ی خود را کوچک کنند و شاید این کار، برایآنها کار درستی بود. ولی ما راه دیگری را انتخاب کردیم. ما باور داشتیم که اگر بهعرضه ی محصولات عالی به مشتریان ادامه بدهیم، آنها به خرج کردن پول بیشتر برای اینمحصولات ادامه خواهند داد.

استراتژی فروش ۹: کادر فروش را با انگیزه نگه دارید

چه چیزی بیش از حقوقماهیانه  به کارکنان تان انگیزه می دهد تا فروش را افزایش دهند؟ اگر هیچپاداشی برای فروشندگان درنظر نگرفته باشید، بیشتر آنها پس از رسیدن به سهمیه یفروش (مقدار کالائی که باید در دوره ای معین، توسط عاملین فروش فروخته شود) خود،دیگر برای فروش بیشتر تلاشی نمی کنند. برای آنها چه سودی دارد که فقط برای فروشچند محصول بیشتر، سخت تر کار کنند؟

استراتژی فروش ۱۰: فروش نرم را انتخاب کنید

تکنیک فروش نرم برروابط استوار است. در این روش فروش شما هیچ فشاری برمشتری بالقوه خود وارد نمیکنید. در عوض، بدنبال راه هایی هستید که بطور نامحسوسی به آنها نشان دهید که شماراه حل هایی که آنها به آن نیاز دارند را در دست دارید. در این فروش شما می توانیداعتماد مشتریانتان را بدست آورید.

استراتژی فروش ۱۱: استراتژی SPIN را در پیش بگیرید

این روش در رابطهبا پرسیدن سوالات درست است. سوال های اشتباه موجب کاهش فروش می شود وحتی ممکن است فرآیند فروش را متوقف کند. با روش SPIN شما کاری می کنید که خریدار با شما حرف بزند و این فوق  العادهاست.


کسب و کار فروش موفق سی ار ام استراتژی فروش فروش فوق العاده مدیر فروش مشتری وفادار

دیدگاه خود رابیان کنید

نظرات کاربران

هنوز برای این مطلب دیدگاهی قرار داده نشده است.