درباره پارچه برزنتی چتر نجات

برزنت پراچه ای

بررسی مناسب ترین پارچه برزنتی چتر نجات

پارچه برزنتی چتر نجات یکی از متفاوت ترین و مقاوم ترین انواع پارچه های برزنتی شناخته شده است. بی شک پارچه های برزنتی پر کاربرد، از جهت ساختاری دارای تفاوت های بارزی خواهند بود.

در واقع علاوه بر استفاده از الیاف پنبه در ساخت پارچه های برزنتی از الیاف پلی استر، سرامیک و پلی اتیلن نیز استفاده می شود.

بنابراین به عنوان مناسبت ترین نوع پارچه های برزنتی که قابلیت استفاده در صنایع هوا و فضا را خواهند داشت، می توان به پارچه های برزنتی بافته شده با الیاف پلی اتیلن اشاره کرد.

ساختار پارچه برزنت پلی اتیلن

از آنجا که پارچه مورد استفاده برای ساخت چتر های نجات می بایست بسیار سبک و قابل حمل باشد، در تولید آن ها علاوه بر الیاف پنبه ای از مواد پلیمری بهره مند خواهند شد.

پلی اتیلن نوعی ماده پلیمری است، که به سهولت دچار پارگی نمی شود و از خاصیت مقاومت در برابر نفوذ آلودگی ها برخودار می باشد. همچنین این نوع پارچه برزنتی قابلیت شست و شو آسان را نیز خواهد داشت.

 

بررسی ویژگی های این پارچه

ساختار این نوع از پارچه های برزنتی که در بافت آن ها الیاف پنبه و ابریشم با الیاف درشت مولکول پلی اتیلن ترکیب می شوند، از سبک ترین نوع پارچه های برزنت محسوب خواهند شد.

با توجه به کاربرد حساس این پارچه، می بایست به گونه ای طراحی شود که شامل برخی از ویژگی های اساسی باشد. بنابراین در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره شده است.

  • مقاوم در برابر سایش و پارگی
  • بسیار منعطف هستند.
  • دارای قابلیت کنترل بالا
  • در برابر باد مقاومت دارند.
  • مقاوم در برابر نفوذ آب
  • دوام بسیار بالا
  • وزن سبک و قابل حمل
  • مقاوم در برابر تابش اشعه های مضر خورشیدی

خلاصه مطالب

همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد، جهت ساخت پارچه برزنتی چتر نجات از مواد پلیمری استفاده خواهد شد. بنابراین مناسب ترین نوع برزنت ها برای چنین کاربرد های حساسی از ترکیب الیاف طبیعی و الیاف پلی اتیلن تهیه می شوند.

فروشگاه اترس گروپ با تولید انواع پارچه های برزنتی مناسب برای کاربرد در انواع صنایع، یکی از تولیدکنندگان این محصولات شناخته می شود.

همچنین می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از محصولات مورد نظر با نمایندگان فروش این فروشگاه تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *