بررسی تفاوت پارچه برزنت با سایر پارچه ها

برزنت پارچه ای

درباره ساختار پارچه برزنت

پارچه برزنت همچون سایر پارچه ها دارای ویژگی های مختص به خود می باشد. در ساختار این نوع پارچه از ترکیب الیاف پنبه، الیاف درشت مولکول پلی استر و کرباس تولید می شوند.

البته با پیشرفت روز افزون صنایع پتروشیمی علاوه بر مواد فوق، از الیاف و مواد دیگری نیز جهت ارتقا قابلیت ها و کیفیت آن استفاده خواهد شد.

ویژگی الیاف برزنت

همانطور که در مطالب فوق به آن اشاره شد، این نوع پارچه ها دارای ساختار بسیار مستحکم، ضد آب و مقاوم در برابر حرارت و اشتعال می باشند.

همچنین از سایر ویژگی های این نوع پارچه های مستحکم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مقاوم در برابر اشعه های مضر آفتاب
  • دارای اسقامت کافی در برابر باد
  • مقاوم در برابر سایش و خراش
  • دارنده خاصیت کشسانی

معرفی سایر پارچه های صنعتی

پارچه معرفی شده تنها یکی از انواع پارچه های صنعتی است. در واقع پارچه های صنعتی شامل انواع متفاوتی هستند که در ادامه به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

پارچه دورس

این نوع پارچه از ترکیب الیاف نخی با الیاف پنبه ای تولید می شود. پارچه دورس از سایر پارچه های نخی ضخیم تر و مقاوم تر می باشند.

پارچه دانتل

در ساختار این نوع پارچه از الیاف ابریشمی استفاده خواهد شد. بنابراین این نوع پارچه علاوه بر قیمت بالایی که دارد از ظرافت بسیاری برخوردار می باشد.

پارچه موهر

الیاف مورد استفاده در ساخت این نوع پارچه ها، از مو بز آنقره به دست می آید. این نوع پارچه ها از پارچه های دارای الیاف مرینوس نیز با ارزش تر می باشد.

پارچه موهر علاوه بر لطافت فراوان دارای خاصیت کشسانی نیز هستند. البته امروزه با توجه به کمیاب بودن این الیاف، در بافت آن ها از سایر الیاف مصنوعی و طبیعی استفاده می شود.

پارچه مخمل

پارچه های مخملی از ترکیب ابریشم، کتان و پنبه تولید می شوند. پارچه های مخملی نوعی از پارچه های کرکی هستند که جزء پارچه های لوکس و اشرافی شناخته خواهند شد.

خلاصه مطالب

با توجه به مطالب فوق، پارچه برزنت از مستحکم ترین و با دوام ترین پارچه های موجود محسوب خواهد شد. همچنین موارد استفاده حساس و متعددی نسبت به سایر پارچه ها خواهد داشت.

فروشگاه اترس گروپ با تهیه انواع محصولات کاربردی و تولید انواع پارچه های برزنتی یکی از تولید کنندگان این محصولات شناخته می شود.

پارچه برزنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *