قیمت پارچه برزنت

برزنت های چند لا

بررسی عوامل موثر بر قیمت پارچه برزنت

به علت تولید بسیار گسترده و کاربرد های فراوان، قیمت پارچه برزنت دارای تغییراتی خواهد بود. طراحی این پارچه های ضخیم وابسته به نوع مواد اولیه مورد استفاده آن ها می باشد و با توجه به نوسانات شدید قیمت تمامی مواد اولیه محصولات موجود دور از انتظار نیست که قیمت پارچه برزنت نیز دستخوش تغییراتی شود.

همچنین عوامل دیگری همچون نوع پارچه برزنتی، میزان ضخامت، مزایا و ویژگی ها و نوع کاربری این پارچه ها تاثیر مستقیمی بر قیمت آن ها خواهد داشت.

معرفی کامل پارچه های برزنتی

پارچه های مذکور بسیار سخت و مستحکم شناخته می شوند. ساختار بافت تشکیل دهنده این پارچه ها به گونه ای است که در تهیه آن ها از الیاف مصنوعی پلی استر و الیاف طبیعی استفاده می شود.

اندازه و سایز بندی عرض این پارچه ها بین مقدار ۱۰۰ تا ۲۰۰ سانتی متر است و با توجه به کاربری مورد استفاده در وزن های ۲۲۰ و ۷۴۰ موجود هستند.

این نوع از پارچه های کاربردی به عنوان ها و تنوع برزنت های چند لایه، برزنت های شمعی، پارچه های برزنتی موادی، چابی، خطی و آهاری شناسایی خواهند شد.

نحوه تولید پارچه مذکور

همانطور که اشاره شد، جهت تولید این پارچه ها ضخیم از ترکیب الیاف پلی استر و درشت مولکول پلیمری با الیاف طبیعی پنبه استفاده خواهد شد. در روند تولید به تار و پود این پارچه ها الیاف هایی از نایلون اضافه خواهد شد که باعث ارتقا استحکام و مقاومت پارچه می شود. نحوه تولید و مواد اولیه به کار برده شده در این پارچه ها باعث انبساط فوق العاده آن ها و عدم آسیب پذیری پارچه های مذکور خواهد شد.

بررسی کامل ویژگی های این پارچه

طراحی پارچه های برزنتی به گونه ای است که قابلیت تهویه و تعدیل هوا را دارا می باشند و به اصطلاح پارچه های برزنتی دارای قابلیت تنفس هستند. تعداد نخ و ضخامت این پارچه ها قابلیت تغییر و سفارشی سازی خواهد داشت.

همچنین وابسته به تعداد لایه های تشکیل دهنده به برزنت های سبک و سنگین تقسیم بندی خواهند شد. البته مزایا و ویژگی این محصولات محدود به موارد زیر نمی باشد، به همین علت در ادامه به اساسی ترین ویژگی های پارچه های برزنتی اشاره شده است.

  • مقاومت در برابر نفوذ آب و برخی از سیالات خورنده
  • دارای خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری فوق العاده
  • مقاوم در برابر اشتعال و حرارت زیاد
  • ضد سایش و مقاوم در برابر پارگی
  • دارای خواص آنتی باکتریال و ضد پوسیدگی
  • دوام و طول عمر مفید بسیار بالا

درباره تفاوت پارچه های برزنتی و پلاستیکی

در ساخت پارچه های پلی استری تنها از الیاف مواد پلاستیکی استفاده خواهد شد، این ساختار باعث کاهش وزن این پارچه ها به نسبت حجم تعیین شده برای آن ها خواهد شد.

در مقابل برای تولید پارچه های برزنتی، از ترکیب الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی استفاده می شود و در برخی از مواقع این پارچه ها دارای روکش های اضافه ای از جنس کرباس و پلی اتیلین خواهند بود که باعث وزن زیاد این پارچه ها خواهد شد.

از دیگر تمایزات بارز این دو نوع پارچه میزان مقاومت آن ها در برابر اشتعال می باشد. پارچه های پلی استری بر خلاف پارچه های برزنتی دارای خاصیت اشتعال پذیری بالایی هستند و هیچ مقاومتی در برابر حرارت برخوردار نمی باشند. همچنین به علت استحکام بالا ساختار پارچه های برزنتی، قابل استفاده در شرایط بحرانی خواهند بود.

بررسی پارچه های برزنتی چند لایه

همانطور که اشاره شد، برزنت های چند لایه مقاوم ترین نوع پارچه های برزنتی موجود هستند. در واقع وابسته به نوع کاربری متفاوت و تعداد لایه های متنوعی که دارند دارای مزایا و تقسیم بندی مجزایی خواهند بود. تقسیم بندی این پارچه ها شامل ضخامت ها و تعداد لایه های زیر خواهد بود.

  • برزنت های ۱ لا ۵ لا
  • پارچه برزنتی ۲ لا ۳ لا
  • برزنت های ۳ لا ۳ لا
  • پارچه برزنت ۳ لا ۶ لا

تفاوت های پارچه های برزنتی چند لایه

با توجه به تعداد لایه های به کار برده شده در ساختار و بافت این پارچه ها، هر یک از آن ها متناسب با کاربرد های متفاوتی تولید خواهند شد.

برزنت های ۳ لا ۶ لا و برزنت های ۳ لا ۳لا از پر کاربرد ترین نوع پارچه های برزنتی محسوب می شوند، زیرا به علت تعداد لایه بیشتر دارای ضخامت بالا تری بوده و بنابراین متناسب برای کاربرد های سنگین و سخت تر خواهند بود.

در مقابل برزنت های ۱لا ۵لا و برزنت های ۲ لا ۳ لا جزء برزنت ها سبک به شمار می آیند و مناسب برای کارایی سبک می باشند.

معرفی پارچه برزنت کیفی و لمینت

پارچه های برزنتی کیفی و لمینت یکی از انواع پارچه های برزنتی هستند. این پارچه به نسبت سایر پارچه های برزنتی از انعطاف پذیری بیشتری برخودار هستند ولی دارای مقاومت چشمگیری نمی باشند.

بنابراین گزینه مناسبی برای تهیه و تولید انواع کیف ها و کوله پشتی ها است. در مقابل پارچه های برزنتی لمینت دارای مقاوم بالا تری به نسبت سایر پارچه های برزنتی هستند.

زیرا در ساخت و تولید این پارچه ها از مواد و الیاف مصنوعی مقاومی استفاده شده است. میزان انعطاف پذیری برزنت لمینتی از برزنت کیفی کمتر است، بنابراین در زمینه های کاربردی سنگین تری از آن ها استفاده خواهد شد.

کارایی پارچه معرفی شده

پارچه های برزنتی دارای مزایا و ویژگی های فوق العاده ای هستند. وجود این ویژگی ها در این پارچه ها موجب افزایش کارایی و محبوبیت آن ها شده است.

در ادامه به کاربرد های اساسی و متنوع پارچه های برزنتی در زمینه ها و صنایع مختلف اشاره خواهیم کرد.

  • تولید انواع چادر های ترانزیتی و کانتینری
  • تهیه انواع چادر های قابل حمل مسافرتی
  • مورد استفاده در صنایع دریایی و پتروشیمی
  • کارایی به عنوان عایق های حرارتی
  • تولید انواع سازه های غشایی و غرفه های نمایشگاهی
  • متناسب برای اربرد در تولید تجهیزات بیمارستان
  • مورد استفاده در تولید انواع پوشش های ورزشی
  • تهیه انواع تجهیزات و لباس های ایمنی ضد حریق
  • دارای کارایی در ساخت سایه بان ها وچتر های قابل حمل
  • مورد استفاده به عنوان کاور اتومبیل های شخصی و ماشین های بزرگ صنعتی
  • قابلیت کاربری در صنایع کشاورزی و دامداری
  • مورد استفاده در زمینه تاسیسات ساختمانی

بررسی قیمت پارچه برزنت

قیمت پارچه برزنت وابسته به نوع و میزان کیفیت در نظر گرفته شده در بافت آن ها دارای تفاوت هایی می باشد. همانطور که در ابتدا این مطالب اشاره شد، در تعیین میزان قیمت پارچه برزنت عوامل بسیاری تاثیر گذار هستند.

به هنگام خرید یک پارچه برزنتی مرغوب، می بایست علاوه بر توجه به عوامل تاثیر گذار در قیمت این محصولات به نوسانات قیمت بازار نیز توجه زیادی داشته باشید.

همچنین بهتر است به هنگام خرید این پارچه های کاربردی سعی بر حذف واسطه ها داشته باشید. در واقع وجود چنین عواملی باعث عدم امکان تعیین قیمت ثابتی برای محصولات برزنتی خواهد شد.

خلاصه مطالب

در نتیجه تمامی مطالب فوق، قابل توجه است که در تعیین قیمت پارچه برزنت عوامل بسیاری تاثیر گذار خواهد بود.

با در نظر داشتن تمامی مزایا و ویژگی های کاربردی این پارچه ها، باید توجه داشت وابسته به نوع حساسیت کاربری این محصولات بهتر است برای تهیه آن ها به تولیدکنندگان معتبر و سایت فروشگاهی قابل اعتماد مراجعه فرمایید.

همچنین در صورت انجام خرید حضوری، قبل از اقدام به خرید قطعی پارچه منتخب با کارشناسان مرتبط جهت دریافت قیمت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *