معرفی و بررسی برزنت مواد خورده

ساختار برزنت موارد خورده

پارچه برزنت مواد خورده به نوعی از برزنت گفته می شود که در ساختار آن از سایر مواد، الیاف طبیعی و پلی استر استفاده شده است.

در نتیجه چنین تنوع های گسترده ای در پارچه برزنت مواد خورده، دور از انتظار نیست که هر کدام وابسته به موادی که در ساختار آن ها استفاده شده است ویژگی منحصر به فرد خود را داشته باشند.

انواع مواد سازنده برزنت موادی

همانطور که در مطالب فوق اشاره شد، در ساختار برزنت های موادی از سایر ماده های غیر از پنبه و پلی استر استفاده می شود.

پارچه برزنت مواد خورده

بنابراین فروشگاه شهر چادر جهت تکمیل اطلاعات فوق به بررسی برخی از این مواد سازنده اشاره کرده است.

  • جوت
  • بوم
  • پنبه پلی
  • پلی پروپیلن
  • سیلنیلون
  • (PVC)
  • پلی اتینل

 ویژگی های برزنت های جوت و بوم

یکی از برزنت های مستحکمی که در دسته برزنت های موادی قرار می گیرند، برزنت بوم می باشد، این نوع پارچه از از الیاف طبیعی و ضد آب تولید می شود. ویژگی بارز این محصول، قابلیت تنفس پارچه خواهد بود. اما در مقابل ماده جوت با وجود طبیعی بودن آن، خواص ضد آب ندارد.

برزنت های بوم و جوت دارای مقاومت بسیار بالایی نخواهند بود، به خصوص برزنت جوت که به علت عدم دارا بودن مقاومت در برابر رطوبت از قیمت پایین تری برخوردار بوده و در صنایع ساختمانی یا تولید آسفالت به مار برده می شود.

ویژگی سایر برزنت ها

سایر برزنت های مذکور ماده ای مصنوعی هستند. بنابراین خواص شیمیایی آن ها در ترکیب با الیاف پنبه ای خود را بروز خواهند داد.

این نوع از مواد سبک وزن تر از برزنت های جود و بوم هستند، قیمت به صرفه تری داشته و به راحتی قابل دسترس هستند.

مشخصات برزنت پارچه برزنت مواد خورده

برزنت مذکور، دارای وزن بسیار زیادی (۷۰۰ گرم متر مربع) می باشد، به طور معمول این دسته از پارچه های برزنتی به مقدار قابل توجهی از ماده پارافین آغشته خواهند شد.

پارچه برزنت موادی در تولید انواع چادر ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به عنوان محافظ بدن بر روی لباس جوشکاری قرار خواهند گرفت.

نتیجه گیری

همانطور که اشاره شد، پارچه برزنت مواد خورده از سنگین ترین نوع برزنت ها محسوب می شود. با توجه به تنوع و حساسیت کاربری پارچه برزنت مواد خورده توصیه می شود جهت خرید این محصول به فروشگاه اترس چادر مراجعه کرده یا با نمایندگان فروش اترس گروپ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *