بررسی تفاوت بین پارچه های (pvc) و (Upvc)

برزنت پارچه ای

تفاوت ساختاری پارچه های (pvc) و (Upvc)

پارچه های (pvc) و (Upvc) از جنبه ظاهری شباهت بسیاری دارند. در مقابل، این دو نوع پارچه نام برده از لحاظ مواد اولیه مورد استفاده و کارایی دارای تمایزات بسیاری می باشند.

پارچه پلی وینیل کلراید نوعی پلاستیک فشرده شده و بسیار سبک می باشد اما با چنین ساختاری از مقاومت و دوام بسیار چشم گیری برخوردار است، پارچه مذکور خاصیت کشسانی فوق العاده و انعطاف پذیری بالایی دارد.

تفاوت ساختاری پارچه پلی وینیل کلراید بدون پلاستیک با نوع با پلاستیک آن، در این است که این نوع پارچه از انعطاف بسیار کمتری برخوردار است.

مشخصات دو پارچه مذکور

پارچه پلی کلراید بدون پلاستیک بسیار محکم و قابل بازیافت است. این پارچه در دما بسیار بالایی تولید شده و از انعطاف پذیری مناسبی برخوردار نمی باشد.

در مقابل پارچه پلی کلراید با پلاستیک در دما کمتری به نسبت پارچه فوق تولید شده و بسیار منعطف تر می باشد. البته باید در نظر داشت مقاومت در برابر حرارت، این نوع پارچه کمتر از پارچه های پلی کلراید با پلاستیک است.

کاربرد پارچه پلی کلراید بدون پلاستیک

پارچه پلی کلراید بدون پلاستیک گزینه مناسبی برای انتقال مایعات به خصوص آب آشامیدنی می باشد. از آنجا که بافت این محصول بسیار سخت است، در تولید انواع سایبان ها بسیار کاربرد خواهد داشت.

از آنجا که استحکام این نوع پارچه از پارچه پلی کلراید با پلاستیک بسیار بیشتر است جهت افزایش و ارتقا کیفیت سایبان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

البته به علت انعطاف پذیری فوق العاده پارچه پلی کلراید با پلاستیک از آن در ساخت چنین محصولاتی استفاده نخواهد شد.

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی تفاوت های بارز میان پارچه های (Upvc) و (pvc) پرداخته شد. همچنین اشاره شد که پارچه های (Upvc) و (pvc) در نحوه تولید و کارایی نیز دارای تفاوت های بارزی می باشند.

به علت آنکه پارچه های پلی کلراید بدون پلاستیک مناسب برای تولید سایبان ها هستند، مورد استفاده در ساخت محصولات مشابه نیز شناخته خواهند شد. بنابراین پیشنهاد می شود، برای تهیه این نوع محصولات به فروشگاه های معتبر مراجعه فرمایید.

فروشگاه اترس گروپ با تولید انواع پارچه های برزنتی و محصولات مرتبط به همراه ارائه مشاوره قبل از خرید به عنوان یکی از تولید کنندگان فعال در حوزه تولید محصولات برزنتی محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *