درباره نحوه رنگ کردن پارچه برزنت

برزنت رنگی

چگونگی رنگ کردن پارچه برزنت

برزنت یکی از مقاوم ترین نوع پارچه های موجود است، بنابراین رنگ کردن برزنت کار آسای نخواهد بود. چرا که این پارچه دارای ضخامت بالا و وزن زیادی می باشد.

قبل از هر گونه اقدامی برای رنگ کردن این پارچه، توصیه می شود سطح آن را از هر گونه آلودگی پاکسازی کرده تا عاری از هر گونه واکنش دهنده شود.

دومین مرحله در رنگرزی

در مرحله بعد پارچه مورد نظر را در محلول آب و نمک غیر ید دار قرار می دهند و بعد از آن به حل کردن رنگ صنعتی مورد نظر نه مقدار کمی از آب گرم خواهند پرداخت.

سپس پارچه برزنتی مورد نظر را در محلول آب گرم و رنگ قرار داده و جهت یکنواخت شدن، این محلول را به همراه پارچه هم خواهند زد.

سومین مرحله رنگرزی برزنت

در مرحله بعدی پس از گذشت بیست دقیقه، به محلول مذکور مقداری تثبیت کننده خاکستر سودا که قبلا در آب گرم حل شده است اضافه خواهند کرد. نکته مهم در این مرحله این است که به هیچ عنوان نباید محلول خاکستر سودا به سطح برزنت تماس داشته باشد، به همین علت آن را به واسطه چوب از برزنت کنار خواهند زد.

آخرین مرحله رزنگرزی

در آخرین مرحله رنگرزی پارچه های برزنتی، پس از گذشت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه وابسته به نوع رنگ مورد استفاده، آب درون محفظه را تخلیه کرده و بعد از آن به شستشو مجدد پارچه می پردازند.

این مرحله به گونه ای انجام می شود، که هیچ گونه اثر رنگ اضافه ای بر روی سطح پارچه باقی نمی ماند. البته قابل توجه است که برای کسب اطمینان کامل از پاکسازی پارچه، برزنت را توسط آب داغ شستشو خواهند داد.

خلاصه مطالب

رنگ کردن پارچه برزنت، جهت ایجاد تنوع و ارتقا جلوه پارچه انجام می شود. همچنین تنوع در رنگ پارچه های برزنتی یکی از دلایل محبوبیت آن ها محسوب خواهد شد.

فروشگاه اترس گروپ با عرضه انواع پارچه های برزنتی در طرح و رنگ های متنوع و ارائه خدمات پس از فروش محصولات فوق، یکی از تولیدکنندگان این نوع پارچه های صنعتی شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *